Ma 2018. Június 24. (Vasárnap) van.
 Cím:  3369 Tarnabod, Kossuth tér 3.  •  Telefon:  06 36/497-995  •  e-mail:  maltai.ovoda.iskola@maltai.hu  •  OM azonosító:  201522

Iskolai hírek

Tanév nyitó ünnepség és piros orrú bohócok műsora

2014-10-16

2014. szeptember 1-én reggel 8.00 órakor tartottuk a Máltai Óvoda és Általános Iskola 2014/2015-ös Nevelési és Tanévnyitó Ünnepséget. Az óvodából átérkezett első osztályosaink kissé megszeppenve érkeztek meg a nagy iskolába. Nyolcadikos tanulóink segítve, támogatva, bátorítva álltak a kicsik mögé. Lantos Szilárd a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskolaalapítványának Oktatási Bizottságának Elnöke, és Maszlag Imre Intézményvezető ünnepélyes megnyitóbeszéde után, az alsós tagozatos diákjaink tanévnyitó műsorát hallgattuk meg.  Harmadikos és negyedeik osztályos tanulóink versekkel, és zenei darabokkal készültek a tanévnyitóra, melyet színvonalasan adtak elő.

Devecseri szakiskolások látogatása

2014-10-16

2014. október 06-án a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Devecseri Szakiskola 6 tanulója és szakoktatója látogatott el intézményünkbe. Messziről utaztak hozzánk a szakiskola 10. osztályos hegesztő tanulói, hogy megismerkedjenek az itt folyó munkával.

Látogatást tettek az óvodában, a Bontóüzemben és az iskolában is. Az ismerkedés, beszélgetés közben szakoktatójuk felajánlotta, hogy a tanulók gyakorlati órájuk keretében elkészítenek néhány padot az iskola udvarára. Nagy örömmel fogadtuk el a felajánlást, megköszönve előre is a segítséget.

8. osztály osztálykirándulás Budapest

2014-10-16

2014. szeptember 9-én a 8. osztály tanulmányi kirándulásra indult Budapestre a Hadtörténeti Múzeumba.

Egy rövid várséta után megtaláltuk a kitűzött úti célt.

Az "Emberek és Fegyverek", az első világháború története című előadáson vettünk részt.

Vetélkedővel, érdekes kérdésekkel, feladatokkal, rajzolással és beszélgetéssel töltöttük el a 1,5 órát a múzeumban. Interaktív táblán bejátszásokat nézhettünk a háborúról, a lövészárkokról.

A program végén, a gyerekek közelről megismerkedhettek a háborús fegyverekkel és eszközökkel, felölthették a katonai ruhát.

A gyerekek nagyon jól érezték magukat, érdeklődve hallgatták az előadásokat.

7. osztály osztálykirándulás Budapest

2014-10-16

hetedik osztály osztálykiránduláson vett részt szeptember 9-én a nyolcadik osztállyal együtt.

A Hadtörténeti Múzeumban a „Híresek és hírhedtek 1848-49-ben” című múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk észt. A tanulók nagyon élvezték az interaktív előadást, mely során kérdőívet töltöttek,  a kiállított tárgyakat ismerték meg, már meglevő ismereteiket bővítették a kérdés-felelet formájában zajló ’előadás ’ során, illetve a korabeli fegyverek replikáit kézbe vehették, öltözeteket felpróbálhatták.

5. osztály osztálykirándulás Poroszló

2014-10-16

Az idei, őszi osztálykirándulásunkat Poroszlóra, a Tisza-tavi Ökocentrumba szerveztük.

Szeptember 15-én, egy esős hétfői reggelen indultunk útnak Tarnabodról az ötödikesekkel.

A helyszínre érve egy gyors reggeli után - megnyugodva, hogy nem esik az eső -, a gyerekekkel elindultunk az Ökocentrum főépületébe.

Útközben megnéztük a dámszarvasokat, kormoránokat és a pelikánokat.

A sok új információ után, levezetésként, a főépület melletti játszóteret azonnal a magunkénak éreztük.

Ezután felmentünk a körpanorámás kilátó toronyba, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a környező tájra.

Programunk 3D-s filmvetítéssel folytatódott, ahol bemutatták a Tisza-tó és a Tisza-völgy természeti kincseit, gazdag élővilágát.

Nagy élmény volt! Többen először találkoztak a három dimenziós térhatással.

A földszinten található akváriumokban gyönyörű édesvízi halakat és a vidrákat csodálhattuk meg, majd az állandó kiállításon a különböző őshonos hüllőkkel, kétéltűekkel ismerkedtünk.

Később láttunk mocsári teknősöket, ékszerteknősöket, racka juhokat, gólyákat, vadkacsákat…

Aztán a főépület mögötti játszótéren folytatódott a játék.

Többen, több-kevesebb sikerrel kipróbálták a vízi játszóteret is. A nap zárásaként a Tisza-tó partján sétáltunk egyet.

1. osztály osztálykirándulás Gyöngyös

2014-10-14

Ma reggel (2014. 09. 23.) elindult az elsős osztály a rég várt kirándulásra.

Úti célunk Gyöngyös volt, a Mátra Móka Játszóház, majd kisvasúttal Mátrafüredig kapaszkodtunk fel.

A Játszóházban felejthetetlen egy órát töltöttünk el. A gyerekeket folyamatosan figyelve, meghitt pillanatokat kaptunk el, hogy mennyire édesen bele tudnak felejtkezni a játékba. Teljes átéléssel, boldogan, felszabadultan használták ki a lehetőségeket. Nagyon gyorsan telt az idő és nehéz volt összeszedni magunkat, egy kis pihenésképpen teáztunk az emeleten.

Kirándulásunkat a kisvasút állomásán folytattuk, Felzakatoltunk a vonattal Mátrafüredig, ahol a visszajövetel előtt egy játszótéren használtuk  el a még megmaradt energiáinkat. Megfáradva, de vidáman érkeztünk haza, az iskola épülete elé.